نقد و بررسی گوشی POCO M3 با حافظه داخلی 64 گیگابایت
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

نقد و بررسی گوشی POCO M3

برندهای گوشی موبایل هر یک نامی داشته و با توجه به عملکرد و رضایت مندی کاربران، مشهور و شناخته می‌شوند. Poco یکی از جدیدترین سری های شرکت شیائومی بوده که با عملکردی بسیار فراتر از حد انتظار خیلی سریع مشهور شده و توانسته نظر بسیاری از کاربران و منتقدان را به خود جلب کند. گوشی POCO M3 که یکی از تازه واردهای این سری جذاب به حساب می آید، با باتری 6000 میلی آمپر و دوربین 48 مگاپیکسل به همراه چیپست قدرتمند اسنپدراگون 662 توانسته از پس تمام نیازهای کاربران خود بر بیاید. با این مقاله از ماریاتل همراه باشید تا به بررسی بیشتر این گوشی جذاب بپردازیم.

 

طراحی

گوشی POCO M3 از متریال پلاستیک بسیار مرغوب ساخته شده که جزئیاتی مانند پوست چرم به روی این پلاستیک حک شده و در هنگام دست گرفتن این گوشی، بدنه‌ای با طرح چرم در دست جای گرفته که از زیبایی و راحتی بسیار زیادی برخوردار بوده و پلاستیک بودن جنس بدنه چندان به چشم نمی‌آید.

در قسمت بالای بدنه پشتی آرم POCO به همراه ماژول دوربین در یک صفحه‌ی براق مشکی قرار گرفته که بر خلاف بدنه، جاذب اثر انگشت بوده و خیلی زود کثیف می‌شود. لبه‌های بدنه پشتی زمانی که به فریم می‌رسد، حالت صاف داشته و خبری از طرح چرم مانند نبوده و فریم دور گوشی نیز از جنس پلاستیک مات می‌باشد که از بدنه‌ی پشتی پیروی کرده است. در سمت پایین فریم، یک میکروفون، درگاه تایپ C و اسپیکر قرار گرفته، در سمت راست فریم دکمه‌ی پاور و ولوم برای کم و زیاد کردن صدا تعبیه شده، در بالای فریم یک جک 3.5 میلی متری به همراه یک نویز گیر و اسپیکر در نظر گرفته شده و در نهایت در سمت چپ فریم خشاب سیم‌کارت به چشم می‌خورد.

در پنل جلویی گوشی از یک گوریلا گلس 3 برای صفحه نمایش استفاده شده که این شیشه از مقاومت بسیار بالایی برخوردار نیست. گوشی POCO M3 198 گرم وزن داشته و با ابعاد 6.5 اینچ، تنها 83% از بدنه را صفحه نمایش به خود اختصاص داده است. دوربین سلفی به همراه یک اسپیکر مکالمه هم در قسمت بالای صفحه نمایش گوشی POCO M3 قرار گرفته است.

این گوشی با طراحی خاص خود، نسبت به رقبا از زیبایی و طراحی بسیار قوی‌تری بهره برده و می‌تواند توجه بسیاری از دوستداران کمپانی شیائومی را به خود جلب کند.

 

صفحه نمایش

پنل قرار گرفته برای صفحه نمایش گوشی POCO M3 از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند رنگ‌ها را به همان شفافیت که هستند نشان داده و در هنگام اسکرول کردن و جابه جایی در بین صفحات، کمترین لگ و باگ را در بین میان‌رده‌ها دارد.

این صفحه نمایش از روشنایی مطلوبی بهره‌مند است و کاربر در هنگام استفاده از این گوشی در نور شدید و آفتاب دچار مشکل نشده و به راحتی می‌تواند به فعالیت بپردازد. رزولوشن این صفحه 1080 در 2340 بوده و تراکم 395 پیکسل در هر اینچ را دارد و می‌تواند بیش از 16 میلیون رنگ را به راحتی از یک دیگر تشخیص داده و نشان دهد و رنگ مشکی از عمق بسیار خوبی برخوردار است.

این صفحه نمایش در دید مستقیم عملکردی فوق‌العاده متناسب با قیمت خود دارد اما در صورت دید از گوشه‌ها یا قرار گیری صفحه نمایش در زاویه، رنگ‌ها کاملا بهم ریخته و کیفیت تصویر پایین‌ دیده می‌شود.

 

سخت افزار گوشی POCO M3

شیائومی برای این میانرده‌ی خود از یک چیپست اسنپدراگون 662 استفاده کرده که مانند بسیار از چیپست‌های این خانواده، از عملکردی کاملا پایدار برخوردار است و در طی استفاده طولانی مدت دچار کند شدن یا لگ نمی‌شود و به راحتی بسیاری از برنامه‌های سنگین را می‌تواند اجرا کند. علاوه بر آن، گوشی POCO M3 دارای پردازنده گرافیکی Adreno 610 بوده و پردازنده‌ی مرکزی  هشت هسته‌ایست که چهار هسته‌ی آن 2.0 گیگاهرتز Kryo 260 Gold و چهار هسته‌ی دیگر آن 1.8 گیگاهرتز Kryo 260 Silverمی‌باشد و تنها در زمانی از هر هشت هسته استفاده می‌کند که گوشی در حال پردازش یک برنامه‌ی سنگین یا حجم زیادی از اطلاعات باشد.

مکمل سخت افزارهای این میان‌رده، نرم افزار آن است که از اندروید 10 پشتیبانی کرده و امکان حضور در بروز رسانی‌های اندرویدی دارد. همچنین از رابط کاربری جذاب و دوست داشتنی MIUI استفاده می‌کند که هر فردی با هر سلیقه‌ای می‌تواند با این رابط کاربری ارتباط برقرار کند.

برای تضمین امنیت گوشی POCO M3 به حسگر اثر انگشت که روی دکمه‌ی پاور قرار گرفته می‌توان اشاره کرد. این حسگر از تشخیص و سرعت عمل بالایی برخوردار بوده و به راحتی و دقت می‌تواند اثر انگشت را شناسایی کرده و گوشی را رمز گشایی کند. همچنین از یک حسگر تشخیص چهره دو بعدی نیز بهره مند است که این حسگر نیز عملکرد خوبی داشته و در نور مناسب می‌تواند به خوبی چهره را تشخیص دهد.

 

دوربین

گوشی POCO M3 از سه لنز در یک ماژول مستطیل شکل در بدنه‌ی پشتی برای عکاسی استفاده می‌کند که دوربین اصلی 48 مگاپیکسل واید با گشودگی دیافراگم 1.8، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.4 و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.4 تشکیل دهنده‌ی دوربین‌های این گوشی هستند.

تصاویر به ثبت رسیده توسط دوربین اصلی گوشی POCO M3 ، کیفیت قابل توجهی نداشته و داینامیک رنج عملکرد مناسبی از خود نشان نمی‌دهد. همچنین بالانس رنگی در این دوربین عملکرد موفقی نداشته و رنگ‌های موجود در تصویر با آنچه که در واقعیت هستند بسیار متفاوت است و شارپنس خوبی نیز ندارد. اما به طور کلی در این بازه قیمت می‌توان عکس‌های قابل قبولی به ثبت رساند اما برای عکاسی حرفه‌ای باید به سراغ گوشی‌های دیگر رفت.

در عکس‌های پرتره نیز، سوژه به کمک سنسور تشخیص عمق، به خوبی تشخیص داده شده و از بک گراند جدا می‌شود و می‌توان عکس‌های پرتره قابل قبولی به ثبت رساند. لنز ماکرو نیز عملکرد مناسبی نداشته و نمی‌تواند جزئیات را به همان خوبی که هست به ثبت برساند.

دوربین پشتی قابلیت فیلم‌برداری 1080 بر 30 فریم در ثانیه داشته که می‌تواند برای ضبط فیلم‌های روزمره مناسب باشد اما از پس فیلم‌برداری‌های حرفه‌ای بر نمی‌آید.

دوربین سلفی یک لنز 8 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.1 بوده که می‌تواند عکس‌های سلفی خوبی گرفته و عملکردی بهتر از دوربین اصلی دارد.

 

باتری گوشی POCO M3

کمپانی شیائومی برای گوشی POCO M3 یک باتری 6000 میلی آمپر لیتیوم یونی در نظر گرفته که در استفاده‌های سنگین تا بیش از دو روز می‌تواند شارژ داشته و به شارژ مجدد نیاز نداشته باشد. همچنین برای شارژ مجدد یک آدابتور فست شارژ 18 وات ذکر شده که در جعبه، از نوع 22 وات قرار گرفته و می‌تواند گوشی را در عرض دو ساعت و سی دقیقه به طور کامل شارژ کند که این مقدار زمان برای یک باتری 6000 میلی آمپر کاملا مناسب است.

 

جمع بندی

گوشی POCO M3 در رنگ‌های زرد، آبی و مشکی تولید و به بازار عرضه شده است. این گوشی با حافظه داخلی 64 گیگابایت و رم 4 و 6 گیگابایت ارائه شده و به کمک micro SD می‌توان حافظه داخلی را افزایش داد. همچنین مدل 128 گیگابایت آن نیز برای دوستداران این گوشی در نظر گرفته شده است.

 

ارزش خرید

از رقبای هم قیمت این گوشی می‌توان به Redmi Note 9S و گلکسی A31 اشاره کرد. در بخش طراحی و باتری، این گوشی هیچ حریفی نداشته و در نوع خود بسیار منحصر به فرد است. در بخش صفحه نمایش، این گوشی به نسبت Redmi Note 9S برتری داشته اما در رقابت گلکسی A31 حرفی برای گفتن نداشته و میدان رقابت را برای این گوشی از شرکت سامسونگ خالی می‌کند و در قسمت دوربین عملکردی بسیار پایین‌تر از رقبا داشته و نمی‌تواند وارد رقابت شود.

 

 

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل





:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: